Angażowanie odbiorców

Zarządzanie wydarzeniami w czasach internetu

Z przeprowadzonego przez SentiOne badania podsumowującego największe wydarzenia muzyczne, filmowe, teatralne i artystyczne w 2015 roku, wynika, że większość organizowanych w Polsce imprez, posiada swoją stronę internetową, fanpage lub wydarzenie na Facebooku, czego jeszcze kilka lat wcześniej nie można było zaobserwować.

W czasach, kiedy nasze życie społeczne w znacznej mierze przeniosło się do sieci, dla organizatorów wydarzeń kulturalnych zaangażowanie w media społecznościowe staje się nieuniknione.

Na początku roku SentiOne postanowiło zaangażować się jako partner technologiczny w kilka większych przedsięwzięć masowych wśród których znalazły się: Przystanek Woodstock, Ostróda Reggae Festiwal, Festiwal Transatlantyk, Short Wave Festival oraz Zlot Cabrio i World Junior Squash Championships.

Poza wsparciem wizerunkowym w postaci social streamu, niektórzy organizatorzy wydarzeń, zdecydowali się skorzystać z rozwiązania SentiOne Contact Center, za pomocą którego sztab odpowiadający za komunikację imprez, mógł uczestniczyć w dyskusjach internetowych, angażując się w nie za pomocą jednego narzędzia opierającego się o monitoring internetu.

Zobacz podsumowanie wydarzeń kulturalnych w social media w 2015 roku

Dlaczego warto korzystać z monitoringu podczas organizacji wydarzeń?

  • Słuchanie uczestników wydarzeń pomaga zbudować jeszcze bardziej niesamowity klimat, choćby poprzez tworzenie swoistego metajęzyka czy popularyzowanie unikalnego hashtagu. Dlatego warto zidentyfikować słowa i frazy których ludzie używają w trakcie imprezy.
  • Słuchanie tego, co ludzie mówią o imprezie w mediach społecznościowych niejednokrotnie pozwala uniknąć kryzysu lub szybko go zażegnać.
  • Analizowanie treści pozwala zbudować pełen obraz wydarzenia i usprawnić jego obsługę, co w efekcie gwarantuje sukces przedsięwzięcia.
  • Ponadto aktywny monitoring opinii, pozwala zbadać jaki jest zasięg rozmów o imprezie, gdzie wspomina się o niej najczęściej oraz kto w naturalny sposób urasta do miana lidera opinii. Wiedzę tę można potem wykorzystać przygotowując raporty podsumowujące wydarzenie dla sponsorów i dla mediów.

Jak działa SentiOne Contact Center?

SentiOne Contact Center pozwala na śledzenie i reagowanie na opinie zawierające określone frazy na temat wydarzenia we wszystkich kanałach social media. System jest skoncentrowany na wychwyceniu takich wyników, które są istotne z perspektywy organizatorów. Zaliczają się do nich zarówno wypowiedzi wyrażające chęć uczestnictwa w wydarzeniu, poszukiwanie rekomendacji czy sugestii, ale również wzmianki związane z informacjami organizacyjnymi. Najistotniejszą różnicę między narzędziem Contact Center, a zwykłym monitoringiem internetu stanowi nastawienie na interakcję z odbiorcami, potencjalnymi klientami czy ambasadorami marki. Proces komunikacji jest w SentiOne Contact Center ustrukturyzowany i osadzony w jednym miejscu. Dzięki temu osoby odpowiedzialne za relacje z internautami mogą efektywnie i mierzalnie oraz, co najistotniejsze, na wielką skalę prowadzić komunikację wydarzenia.